Vroeg vertrekken is ook vroeg terug - Reisverslag uit Tucson Estates, Verenigde Staten van Jelle Gruyter - WaarBenJij.nu Vroeg vertrekken is ook vroeg terug - Reisverslag uit Tucson Estates, Verenigde Staten van Jelle Gruyter - WaarBenJij.nu

Vroeg vertrekken is ook vroeg terug

Door: Jelle

Blijf op de hoogte en volg Jelle

04 Mei 2012 | Verenigde Staten, Tucson Estates

Saguaro National Park (spreek uit Sawaro) is waar we gisteren zijn aangekomen. De commerciële camping waar we zijn neergestreken is zo goed als leeg dus namen we één van de twee sites met een ramadas (afdakje tegen de zon). Dat is wel heel super, alhoewel nog steeds erg heet.
We hebben de toiletgroep voor ons zelf. Er is geen douche maar... wel een afwasgelegenheid aan de achterkant van het gebouwtje met een echte horeca afwasslang met douchekop. Omdat de toiletgroep zo afgelegen is douchen we dus heerlijk warm en koud buiten.

Vandaag, geleerd van de vorige tocht, vroeg, 06.15 uur vertrokken voor de Wasson Peak, de hoogste 'berg' van het park: 1428 meter.
Ook met meer vloeistof: 2 liter sap, 2 liter water, 1,5 liter melk. De tocht is wat korter: we zijn om 09.00 uur boven. Met, volgens de adviezen, lange broek, lange mouwen,, bergschoenen, hoed (ik heb weer een nieuwe toffe Indiana Jones hoed). Boven op ontmoeten we twee Amerikaanse heren van rond de 70 in short, t-shirt, op Nikes met een half litertje water. Later nog een: hij is 72 en beklimt de piek ca. 3 x per week.
Niettemin en leuke klim.
Na een uur pauze boven (best lang voor ons doen) weer omlaag. Het wordt allengs heter. En hoewel het leek dat we nu veel te veel drinken bij ons hadden komt het bijna op. Het einde van de tocht lijkt bijna zo zwaar als de vorige. Waanzinnig wat die temperatuur kan doen.
Uiteindelijk zijn we om 12.30 uur weer thuis. Maar ja dan moet de middag nog beginnen. En we hebben we schaduw onder onze ramadas, maar het is er wel 32°C+... Maar McDonalds is hier 10 minuten vandaan enne moesten we niet nog even mailophalen en een Frappé drinken?
Morgen op weg naar Big Bend National Park in Texas. Is wel twee dagen rijden maar dan komen we in een park waar je ook hoger kunt zitten waar het wat koeler is!

• 04 Mei 2012 - 18:59

Gebca:

Leuk de verhalen te lezen. WIj net terug uit Frankrijk waar we heerlijk weer hadden. Morgen 5 mei in Wageningen, de jongeren hebben het bier al bij jullie huis klaar gezet.
    gr

• 05 Mei 2012 - 11:52

Ank Duyvendak-Kobes:

Wat leuk om jullie weer te kunnen volgen. Nog gefeliciteerd met je 90 jarige moeder die nu bij Annelies is en morgen bij ons komt. Verder wensen Hans en ik jullie een heerlijke en wat koelere reis toe. Het fietsen op Bali van mij in 1992 was ook zo heet. 3 liter water per dag en nog moest ik niet plassen. Het vocht kwam mijn poriën uit. Veel liefs Ank.