HifiveUS culinair - Reisverslag uit Lake Alpine, Verenigde Staten van Jelle Gruyter - WaarBenJij.nu HifiveUS culinair - Reisverslag uit Lake Alpine, Verenigde Staten van Jelle Gruyter - WaarBenJij.nu

HifiveUS culinair

Door: Jelle

Blijf op de hoogte en volg Jelle

04 September 2015 | Verenigde Staten, Lake Alpine

Veel trouwe volgers van deze blog vragen ons: wat eten jullie nu zoal daar in de wildernis. Welnu: eerst even onze keuken uitrusting: één gaspit, drie aluminium pannetjes met twee deksels, een tefal koekenpan met glazendeksel, hier gekocht, goedkoopste soort (tefal laat al los), een koelbox met smeltend ijs, een groot mes, een snijplank en vier setjes KLM-bestek want we waren ons eigen bestek vergeten. Maar KLM-bestek voldoet goed hoor, zeer duurzaam, zonde om weg te gooien (in die zin dus niet duurzaam, KLM!)
We hebben, vanuit de ervaring, een aantal favoriete maaltijden: zwarte bonen met spek of wordt, gebakken uien en rijst, spaghetti met tonijn in tomatensaus en bij heel warm weer tonijnsalade.
Als we boodschappen hebben gedaan dan hebben we die avond meestal heerlijke, zeer betaalbare en door Judica (bijna vegatariër, maar vroeger erg van de lappen vlees) fantastisch klaargemaakte rib-eye of anders steak!
Soms kopen we ook, voor ca. $ 10, een complete gegrilde kip. Daar doen we makkelijk twee dagen mee. Afgelopen zondag hebben we een Amerikaanse campingmaaltijd gemaakt: soft tortilla's in aluminiumfolie, gevuld met gegrilde kip, bonen en gebakken uien en paprika. Dat leg je vervolgens op het rooster van de campfire ring.
Deze keer heb ik ook al eens een paar keer geroerbakte witte kool met teriyaki gemaakt. Met pinda's erg lekker.
Je ziet, qua eten is het beslist niet afzien, integendeel. Qua drank ook niet: in de koelbox zitten altijd blikjes Budweiser, en we hebben natuurlijk Californische merlot.
De lunch bestaat uit brood met salami of gekookte ei, tomaat en of komkommer. Amerikaans brood is zoete Kingcorn, dat weken vers blijft. Als we inkopen doen bij Safeway (chique, soort Albert Heijn), kunnen we een verdraaid goede baguette kopen!

• 05 September 2015 - 10:20

Liesbeth:

Klinkt lekker hoor! Behalve het Kingcorn brood dan...

• 06 September 2015 - 01:00

Hubert En Tiny:

Gda JudicaJelle, zitten jullie lekker te genieten van een Californisch Merllot of een Budweiser(was mijn eerste amerikaans biertje toen ik voor het eerst in amerika was 1960) en de hifiveUS culinair. nou zo'n ribeye is niet te versmaden of een hele KFC voor 10 dollar, toch geen plofkip he!
    By the way van Kingcorn is de hollandse Japie heel groot en sterk geworden
    Jullie hebben al heel wat FT gewandeld.Ontvingen gisteren de ansicht Ebbets Pas, dank
    Wat gaat de tijd snel he. Het genieten van het geboekte country concert is niet ver weg meer.Nog een fijn verblijf daar in californie.
    We zullen jullie groeten over brengen op het straatfeest vandaag.
    Overigens heel nat weer hier en het wordt binnen gehouden bij Leo en Anne Marike.

Lieve groet H&T

• 06 September 2015 - 13:07

Gerrit:

Het lijkt wel op thuis met daten:))

• 06 September 2015 - 13:09

Gerrit:

Het programma weet het weer beter. Maakt van eten daten:)))

• 06 September 2015 - 16:00

Maaike:

Klinkt erg ok, dat eten! Beslist geen camping food...

• 08 September 2015 - 08:17

Gijs En Sandra:

Kingcorn brood, yummie (Lies!!!). Neem ook eens een lekkere worst en gefrituurde uitjes. Een gechopped augurkje erop en je wil nooit meer zonder Kingcorn brood.... In Zuid Afrika kunnen ze trouwens ook goed koken. Niet het land voor de vegetariër.....

• 08 September 2015 - 08:20

Sandra :

KLM bestekjes zijn van plastic of net als bij Emirates van metaal...?