Wind, mist en kou in de desert? - Reisverslag uit Rio Grande Village, Verenigde Staten van Jelle Gruyter - WaarBenJij.nu Wind, mist en kou in de desert? - Reisverslag uit Rio Grande Village, Verenigde Staten van Jelle Gruyter - WaarBenJij.nu

Wind, mist en kou in de desert?

Door: Jelle

Blijf op de hoogte en volg Jelle

09 Mei 2012 | Verenigde Staten, Rio Grande Village

Het kan verkeren. Maandag 8 mei vertrokken we van Guadalupe Mountains NP naar Big Bend NP, ook in Texas. Mei is de heetste maand in dat gebied, maar omdat je daar hoog kampeert en wandelt (1600 resp 2300 meter) is het er goed uit te houden.
Maandag namiddag zaten we dan ook met een biertje op het terras toen het begon... te regenen! Dat was in tien jaar niet voorgekomen volgens de ranger. Wij dachten okee best, het is zo weer droog. Maar het werd erger en erger. Al twee dagen nu zit onze camping in de mist en kou (16'C waar 26 normaal is). We wandelen wel maar dan meer op niveau van de woestijn, waar het anders veel te heet is (da's dan weer een voordeel). Vandaag een prachtige tocht gelopen langs de Rio Grande waar het water echter zo laag staat dat we beter kunnen spreken van Rio Pequeño.
De tocht kwam ook langs een hete bron (hot spring) en zo kon het gebeuren dat we in de woestijn, terwijl het bij de tent bijna vriest, konden badderen in de bron (41'C) en zwemmen in wat er nog stroomde in de Rio Grande!
Als het morgen nog steeds mistig is dan trekken we verder! Jammer want het park heeft veel te bieden.

• 09 Mei 2012 - 22:06

Ej:

ik begon met net zorgen te maken
    geen nieuwe berichten meer .. maar zie daar een verslag uit Big Beng
    blijven schrijven hoor erg leuk jullie te volgen
    so long