Eindelijk bereik - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Jelle Gruyter - WaarBenJij.nu Eindelijk bereik - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Jelle Gruyter - WaarBenJij.nu

Eindelijk bereik

Door: Jelle

Blijf op de hoogte en volg Jelle

17 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Heeft even geduurd voor we ons eerste verslag kunnen uploaden. Dat komt omdat we tijdens ons voorbereidingsverblijf in Roseville nog niet zoveel te melden hadden. Vrijdag toen we Yosemite binnengingen waren we volledig van alle bereik verstoken, ondanks de verzekering van de manager van de AT&T winkel in Roseville dat de dekking in het park goed was. Vervolgens hebben we het probleem dat àls we bereik hebben, we wel met onze mobiele hotspot (mobspot) verbinding hebben met de provider AT&T maar dat er geen of nauwelijks dataverkeer mogelijk is. Misschien omdat onze Huawei slechts 2G is...

Zoals gezegd: direct na een vlotte vlucht naar San Francisco belandden we, na een flinke autorit in Roseville, iets ten noorden van Sacramento, waar de de verder tocht zouden gaan voorbereiden. We logeerden in Fairfield Inn van Marriott, onze favo hotelketen.
In Roseville hebben we boodschappen gedaan (koelbox, stoelen, watertank, voedsel voor een dag of tien) en hebben we een SIM datakaart van AT&T gekocht, 5 Gb.

's Avonds hebben we twee keer Mexicaans gegeten (gewoon en sjiek, en de gewone was zeker zo lekker) de derde avond bij Tahoe Joe: steak.

Na een heet, zonnig maar belevenisvol verblijf waarbij we vrij snel niet meer verdwaalden, vertrokken we vrijdag naar Yosemite.

Om een uur of vier kwamen we aan op onze gereserveerde campground Hodgdon meadows. Mooie campground in een sequoiabos, met veel schaduw. En heel rustig.
Vandaaruit hebben we inmiddels twee tochtjes gemaakt. Lange tochten zijn voorlopig nog niet te doen omdat het hier tropisch heet is: tegen de 40 graden. Nou dan moet er al heel veel schaduw onderweg zijn wil je geen gevaar lopen.

We hadden geluk want wegens een geval van 'human plague' werd uit voorzorg een campground die wij hadden gereserveerd vier dagen gesloten om te ontsmetten, net voor wij er op zouden komen. Echter die mazzel hadden we niet aldoor want eergisteren kregen we bericht dat onze reservering bij campground Tuolomne (spreek uit twollumnie, klemtoon op twol) werd gecancelled omdat deze ook uit voorzorg wordt behandeld. Precies onze vier dagen. Knap vervelend: heb je zo je best gedaan om te reserveren, sta je met lege handen. Als enige mogelijkheid: naar een first code first serve campground uitwijken en hopen daar iets te bemachtigen. Zal wel lukken maar toch.

Een andere ramp, niet voor ons maar voor het park, de natuur en anderen is dat er brand is bij de Tioga pass zodat de doorgang naar het oosten geblokkeerd is. Als de brand er over vijf dagen nog woedt gaan we noordelijk doorsteken via de Sonora pass.

We zitten nu even in de Valley in verband met WiFi. De pizza die we besteld hebben is klaar dus ik leg de pen even neer.

In ieder geval is het hier prachtig, heet en behoorlijk druk maar dat was bekend.

• 17 Augustus 2015 - 23:07

Gerrit W.:

Het loopt altijd anders dan gepland. Er is een nieuwe hurricane in aantocht, maar ik denk dat CA daar bijna niets van meekijrgt, dus geen regen. Te noordwestelijke koers, afstand tot de kust te groot.

• 17 Augustus 2015 - 23:08

Gerrit W.:

Hier is het niet zo heet;-)

• 18 Augustus 2015 - 19:55

Hubert&Tiny:

Hoi JuudenJel,
    Ondanks de bereikbaarheid "problemen" leuk om kennis te nemen van jullie 1ste review.
    Mooi om te vernemen hoe twee hollandse "JanKezen" genieten in het land van de Yankees!
    Keep staying on course, beware of loosing your way!
    Groetjes uit een kletsnat Wageningen.De buurtjes

• 19 Augustus 2015 - 09:59

Gijs & Sandra:

Klinkt goed, afgezien van de gecancelde reserveringen. Hoop niet dat dit een voorbode is voor de reis. Roseville ging immers ook niet geheel vlekkenloos :-)
    Ik mistte wel de bestelling bij Tahoe Joe: Steak. Hoeveel oz aan de haak?
    Hier valt niet veel te melden. Sail Amsterdam begint, Liesbeth is terug en alweer aan het werk en wij hebben de koffers inmiddels open in de woonkamer liggen...
    Tot de volgende update!
    G&S
    PS: Misschien een idee om jullie tel.nummer op de site te zetten, kunnen we af en toe een sms sturen...

• 19 Augustus 2015 - 16:37

Liesbeth:

Hoi J&J,

Net werd ik gebeld door oma Ineke die zich afvroeg of jullie haar zojuist hadden proberen te bellen voor de woensdagchat. Dan zijn jullie vroeg uit de veren (half acht bij jullie)...

Anyhow, heb jullie verhaaltjes voorgelezen aan oma. Vond ze heel leuk en ze wil vooral af en toe een update met een plaatsnaam, zodat ze op haar landkaart kan volgen waar jullie zijn.

En heel veel groetjes van haar (en van mij). Ik ben inderdaad alweer 3 dagen aan het werk, maar nog steeds een beetje moe van het tijdsverschil. Al is het maar 6 uur. Cuba was erg tof, maar daar vertel ik later nog wel over.

Veel plezier jullie verder en tot de volgende update!

xx Liesbeth

PS Zondag heb ik afgesproken met oma Heintje, bleken Marie en PP ookal op bezoek te komen. Gezellig!

• 19 Augustus 2015 - 16:38

Liesbeth:

Zometeen naar huis... ben een beetje bang voor de Sail drukte... we gaan t zien...

• 20 Augustus 2015 - 21:27

Jelle De Gruyter:

Hey Liesbeth (en de anderen)
    Ik heb op Ineke's iPad een icoontje gezet dat haar direct verbind met deze site... Kun je haar wellicht bij helpen en doorheen loodsen. Ze is het waarschijnlijk alweer vergeten...
    Groet Jelle