Afscheid van de Sierra Nevada - Reisverslag uit Joshua Tree, Verenigde Staten van Jelle Gruyter - WaarBenJij.nu Afscheid van de Sierra Nevada - Reisverslag uit Joshua Tree, Verenigde Staten van Jelle Gruyter - WaarBenJij.nu

Afscheid van de Sierra Nevada

Door: Jelle

Blijf op de hoogte en volg Jelle

15 September 2015 | Verenigde Staten, Joshua Tree

Het verblijf bij Whitney Portal, een van de drukkere plekken, waar we niettemin een prachtige campsite hadden, was ons laatste verblijf in de Sierra Nevada. Het plan was van meet af aan: zo'n vier weken Sierra, dan twee weken deserts en een week New York.
Van Lone Pine reden we oostelijk, richting Death Valley. Niet echt het seizoen voor Death Valley, maar ja, we kunnen er niet even apart voor in februari komen.
Acht jaar terug waren we er al doorgereden. Toen gekampeerd in centraal gelegen Furnace Creek.
Daarom nu gekozen voor de excentrische camping Mesquite Springs.
In Death Valley, en andere woestijnen is het zaak niet te vroeg te arriveren. Je wil je tent niet om 14.00 uur bij 44°C opzetten om vervolgens tot 19.00 uur te wachten tot het eindelijk 39°C is.
We hebben dus met de auto wat fraai gekleurde bergen bezichtigd en kwamen rond 17.00 uur aan bij een verlaten camping... vrijwel zonder schaduw... Dat van de schaduw was jammer maar zo'n compleet verlaten camping is wel heel spannend. Met stromend (warm) water zodat je dus bij de restrooms uitgebreid kon badderen, en verder absoluut stil.
Tuurlijk komt er dan om 22.45 uur als je allang op bed ligt, nog een auto het terrein op rijden. Vast een late kampeerder, maar opeens is het allemaal heel creepy. Want alleen is prima, maar met één ander... je fantasie (mijne althans) slaat op hol. Ik zat rechtop in de tent de luisteren wat die auto zou doen. Eerst ging hij vlak naast ons staan, zag toen onze tent en vertrok weer... Enfin, er was natuurlijk helemaal niks aan de hand, maar ik zag de koppen al in de krant... Twee Hollandse kampeerders beroofd en vermoord op verlaten campground. Haha... Het heet niet voor niets Death Valley.
Volgende ochtend heel vroeg op, om een korte hike te maken in een hele smalle canyon, Titus Canyon. Het advies van de ranger is namelijk: "Hike before 10 am, or don't hike at all.
Erg leuk en om 09.30 uur doorgereden, op weg naar Mojave Desert National Preserve.
Morgen meer over onze avonturen daar in de Mojave (spreekt uit Mohavie) Desert.

• 22 September 2015 - 23:48

Ej: