Big Pine Creek Campground - Reisverslag uit Joshua Tree, Verenigde Staten van Jelle Gruyter - WaarBenJij.nu Big Pine Creek Campground - Reisverslag uit Joshua Tree, Verenigde Staten van Jelle Gruyter - WaarBenJij.nu

Big Pine Creek Campground

Door: Jelle

Blijf op de hoogte en volg Jelle

15 September 2015 | Verenigde Staten, Joshua Tree

Een update van onze wandelactiviteiten.
Na (de hikes bij) Devils Postpile zijn we verder zuidelijk langs de Sierra Nevada gegaan en bij Big Pine in westelijke richting de bergen weer ingeprikt. Op weg naar Big Pine Creek Campground, door mij gereserveerd. Site 018, op basis van een verhaal van Kevin Gong, een actieve hiker uit San Francisco die al zijn hikes minutieus beschrijft en van foto's voorzien op zijn website (kevingong.com) plaatst.
Inderdaad een supermooi compact plekje aan het eind van de campground.
Vandaar hebben we gehiked naar First Lake. We wilden naar Brainerd Lake, maar ik maakte een fout bij een wegwijzer zodat we op de verkeerde route kwamen, n.l. die naar First Lake. Er zijn er zeven maar First Lake was precies haalbaar voor ons: zo'n 6, 7 mijl met een hoogteverschil van 600 meter. In totaal voor ons, incl. pauzes en lunch zo'n 7,5 uur.
First Lake is een meertje van smeltwater. Ik weet niet hoe koud, maar ik wil altijd wel even een duik nemen in dergelijke bergmeertjes, zeker als het heet is.
Naast ons op de rotsen een jong stel, waarvan hij, toen ik er in ging, niet kon achterblijven. Alleen... hij sprong, heel stoer, van een flinke rots en oogste daarmee applaus van enkele anderen aan het meer die door de plons erop geattendeerd waren.
Hoe dan ook: als je 'door' bent, is het erg lekker.
De dag ervoor hadden we in Big Pine gezocht naar meer informatie over archeologische Indiaanse rotstekeningen. Ik had in een online hikerblad, Backpacker, daarover gelezen. Het bleek echter erg moeilijk om informatie te krijgen over waar die rotstekeningen te vinden zijn. Men wil geen hordes toeristen er letterlijk overheen krijgen. En terecht. Zelfs (of juist) bij een informatiecentrum over de native Indianenstammen in het gebied kregen we de info niet. Wel allerlei andere boeiende info over o.a. de Paiute- en de Shoshonestam. Zo leerden we hoe dennenappels met pijnboompitten te herkennen en de pitten te oogsten. Prompt hebben we zelfgeoogste pijnboompitten geroosterd en gegeten. Ieder wel zes, want het was wel erg veel (priegel) werk.

• 15 September 2015 - 22:47

Liesbeth:

Slow food! Tof verhaal weer!

• 16 September 2015 - 03:37

Judica:

FYI: we eten met een theelepel want we waren ons bestek vergeten en zijn nu aangewezen op KLM-bestek...