Blessing in disguise - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Jelle Gruyter - WaarBenJij.nu Blessing in disguise - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Jelle Gruyter - WaarBenJij.nu

Blessing in disguise

Door: Jel

Blijf op de hoogte en volg Jelle

20 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Nog steeds 'behelpen' met Wifi per uur in de Valley.
Heb de SIM kaart in Juud's iPhone 4 gestopt maar geen resultaat.

Noodgedwongen moesten we weer 'first come first serve' een campingsite scoren. Dinsdag vroeg kamp opgebroken en naar White Wolf (met nog andere campgrounds als reserve). We waren zo vroeg dat er nog niemand weg was. Judica ging de briefjes aan de paaltjes waarop je kunt zien of iemand vertrekt (waarschijnlijk, want je kunt altijd verlengen). Ze raakteaan de praat met een Amerikaan die duidelijk aan het vertrekken was. Ja we moesten beslist op zijn plek: de beste van de campground. Verl schaduw, lekker rustig, maar aan een kant buren. Veeeel beter dan Tuolumne Meadows die dicht was voor ontsmetting.
Een blessing in disguise dus als we hem moedten geloven. Temeer daar we voor vrijdag (per ongeluk een dag te weinig gereserveerd) niks hadden en toch moesten zoeken.
We zagen op de campground maar één mooiere plek maar die was voor de hele werk vooruit geboekt. Dus inderdaad de beste plek.
Nu nog hopen dat we als buren een oud echtpaar krijgen en geen jong gezin met huilende baby...

Na kamp gemaakt te hebben capuccino gemaakt door melk te koken in de tefalkoekenpan (brand gewoon aan hoor).
En .... Daar kwamen de nieuwe buren. Een groter SUV waar... Vier kinderen uit sprongen, een vader en een moeder met... Ja hoor een huilende baby, nou ja, peuter.
Maar het zijn heel aardige mensen en de kinderen zijn best braaf.

Gisteren gehiked naar Hardens Lake, vanaf campground. Vroeg vertrokken voor een hije van 7 mile uit en thuis.
Mooie bloemen gezien, fraaie wildernis, rotsen, boulders, grote sparren en dennen. Hiervan veel plaatselijke verbrand: dat moeten slachtoffers zijn van blikseminslag want een verbrand areaal ziet er heel anders uit. Geen beren (ik heb nu een berentoetertje dat met weinig moeite heel veel lawaai maakt.
Het meer lag er mooi bij m.d.v.d. er te weinig water in stond.
Niet veel vogels: paar zwaluwen, enkele tientallen mini-kraaien (zwart en niet mooi) en zes fraaie eenden met hoge poten en spitse snavel.
Midden in de wildernis liepen we (om 13.30 uur) tegen een kampement aan van drie mensen ieder diep in slaap in een hangmat die gezien de stapel ramen en klemmen kennelijk pkanten aan het inventariseren waren. Er was ook een project gaande om de 'oude' Tiogaroad die er nog lag als karrenspoor te verwijderen en alle menselijke sporen (op een simpel paadje na) te verwijderen. Natuurontwikkeling dus!

Ook hebben we gezwommen en ons zeeploos gewassen in Tenaya Lake, place to be voor bezoekers die niet hiken.

Gisterenavond kampvuur gemaakt van het hout dat onze voorgangers aan ons over lieten.

Voorlopig de komende dagen geen update. Zaterdag verkassen we naar Crane Flat CG waar we het weekeinde gereserveerd hebben. Maandag gaan we waarschijnlijk het park aan de westzijde uit om dan iets noordelijker de oversteek te maken naar de Eastern Sierra en de route dan in zuidelijke richting te vervolgen.
Morgen staat de hike naar North Dome op het programma. Deze hike deden we in 2007, eind september, terwijl het sneeuwde...

• 21 Augustus 2015 - 13:46

Liesbeth:

Waren jullie eerder zelf ook niet eens op vakantie met kinderen??

• 22 Augustus 2015 - 00:56

Gerrit:

Kinderen die na 20 km onderweg van huis vroegen: "Waar is de kantie?" ;-) Text gehad van North Dome; kon niet gedownload worden.
    Geen koude voeten meer, begrijp ik. Of straks wel weer, hoger in de mountains?

• 22 Augustus 2015 - 01:01

Gerrit :

Harden lake opgezocht. Piepklein meer. Veel omgevallen bomen. Maar kon het niet zo goed zien.
    Resolutie niet erg groot.

• 23 Augustus 2015 - 15:39

Gijs & Sandra:

Klinkt goed! Hier een mooi weekend in het teken van Sail 2015. De eendracht gespot :-)
    Viel spass................